Program wyborczy:
- » nauczyciele akademiccy
- » studenci i doktoranci
- » administracja i zarządzanie uczelnią
- » współpraca z miastem i regionem
Nauczyciele akademiccy
Połączmy tradycyjne wartości akademickie z otwartym i opartym na jawności zarządzaniem oraz bezpieczną, ale śmiałą wizją przyszłości
- Przejrzysty system awansu zawodowego pracowników badawczo-dydaktycznych i dydaktycznych, przy jednoczesnym zachowaniu odpowiedniej rangi stanowiska profesora.
- Większa elastyczność w wykorzystaniu środków przeznaczanych z subwencji Ministerstwa na badania naukowe (przejrzysty system rozdziału środków finansowych).
- Zbudowanie systemu wsparcia nauczycieli akademickich w zakresie aplikowania o granty.
- Lepsze warunki pracy (doposażenie sal dydaktycznych w niezbędny sprzęt, remonty sal i budynków uniwersyteckich).
- Uproszczenie i usprawnienie procedur administracyjnych dla pracowników realizujących badania i wydarzenia naukowe na Uczelni – elektroniczny obieg dokumentów.
- Promowanie i pomoc w realizacji wszelakich inicjatyw związanych z nauką i internacjonalizacją oraz premiowanie osiągnięć w pracy naukowo-badawczej.
- Wzmocnienie niszowych kierunków studiów poprzez wprowadzenie innowacyjnych form nauczania (studia w języku angielskim, wprowadzenie podwójnego dyplomowania z zagranicznymi uczelniami partnerskimi), zawarcie umów z samorządami lokalnymi w tej sprawie.
- Ustalenie stosownej stawki godzinowej za prowadzenie zajęć w języku angielskim.
- Hotel asystencki – podwyższenie standardu hotelu asystenckiego.
- Wzrost stawek za godziny ponadwymiarowe dla pracowników prowadzących komercyjne, zyskowne dla Uczelni formy kształcenia.
- Racjonalna organizacja roku akademickiego: eliminacja tygodni jedynie z pojedynczymi dniami zajęć oraz nieorganizowanie zjazdów dla studentów studiów niestacjonarnych i podyplomowych w weekendy poprzedzające święta.
Studenci i doktoranci
Nasi Absolwenci – to nasi przyszli Ambasadorzy
- Stała, oparta na partnerstwie współpraca z Samorządem Studenckim oraz wszystkimi Studentami i Doktorantami Uniwersytetu.
- Poprawa warunków lokalowych i socjalnych studentów (Wi-Fi w domach studenckich, doposażenie kuchni i pralni w domach studenckich, punkty ładowania telefonów komórkowych i laptopów w budynkach Uczelni, instalacja bankomatów).
- Stworzenie wspólnej przestrzeni dla studentów w każdym budynku dydaktycznym (wygodne kanapy, siedziska, stoły do pracy wspólnej).
- Wspieranie realizacji różnorodnych zainteresowań studentów: naukowych, sportowych i kulturalnych (zwiększenie środków finansowych na działalność organizacji i kół studenckich, ułatwienie korzystania z bazy sportowej i lokalowej Uczelni).
- Klub Beanus – odnowienie tego szczególnego miejsca, ważnego dla kultury studenckiej (umożliwienie integracji całej wspólnoty akademickiej, spotkań z ciekawymi ludźmi, zawierania i umacniania znajomości).
- Realny plan gruntownego remontu i adaptacji budynku przy Placu Weyssenhoffa, w celu utworzenia tam Inkubatora Przedsiębiorczości Akademickiej.
Administracja i zarządzanie Uczelnią
Stawiamy na rozwój nowych, oddolnych inicjatyw
- Nowe otwarcie w Administracji Uniwersytetu w obszarach zarządzania i finansów.
- Przejrzysty regulamin awansu i premiowania pracowników administracji, biblioteki i obsługi (pula środków przeznaczona na premiowanie pracowników do wyłącznej dyspozycji kierowników jednostek administracyjnych; gratyfikacja finansowa osób zdobywających dodatkowe kompetencje).
- Wyraźne różnice w uposażeniu pracowników administracji w związku z grupą zaszeregowania.
- Konsultowanie ze społecznością akademicką możliwych zmian organizacyjno-lokalowo-legislacyjnych.
- Premiowanie kierunków studiów prowadzących działania komercyjne (pozostawienie większości dochodów do dyspozycji kierowników studiów niestacjonarnych).
- Zwiększenie środków pozostających do dyspozycji kierowników komercyjnych form kształcenia (studia podyplomowe i kursy).
- Wykorzystanie możliwości elektronicznego obiegu dokumentów, akceptacja dla dokumentów przekazywanych wewnętrzną pocztą elektroniczną.
- Modernizacja infrastruktury informatycznej Uczelni.
- Redukcja kosztów utrzymania obiektów – wprowadzenie podzielników ciepła.
- Wdrożenie wieloletniego planu strategii marketingowej oraz nowoczesnej promocji wszystkich kierunków studiów; wykorzystanie osiągnięć naukowych, dydaktycznych, artystycznych i sportowych do promowania UKW.
- Wprowadzenie wysokich, profesjonalnych standardów zarządzania administracją Uczelni.
- Bardziej elastyczny czas pracy pracowników administracji, wprowadzenie systemu rozpoczęcia i zakończenia pracy o różnych godzinach.
Współpraca z miastem i regionem
Partnerska współpraca z MNiSW, władzami miasta i regionu kluczem do dynamicznego rozwoju Uczelni
- Ożywienie współpracy z miastem i regionem poprzez aktywne uczestnictwo w przedsięwzięciach organizowanych przez instytucje miejskie i regionalne, aplikowanie o nowe środki inwestycyjne, uczestniczenie w zespołach tworzących strategie miasta i województwa, regularne spotkania z władzami miasta i regionu.
- Aplikacja o środki unijne, ministerialne oraz z budżetu miasta i województwa na rewitalizację i adaptację budynku UKW przy ul. Grabowej 2 na dom studenta/hotel dla gości UKW.
- Optymalne wykorzystanie bazy sportowej, koncertowej, wystawienniczej oraz zasobów bibliotecznych dla promocji Uniwersytetu i potrzeb mieszkańców Bydgoszczy.
- Opracowanie z władzami Urzędu Miasta oraz innymi uczelniami regionu wspólnej strategii promocyjnej Uczelni i Bydgoszczy w kraju i za granicą.
- Ścisła współpraca ze szkołami, stowarzyszeniami, przedsiębiorstwami i instytucjami oraz klubami sportowymi z miasta i regionu.
- Promocja Ogrodu Botanicznego UKW oraz jego szersze wykorzystanie dla potrzeb Uniwersytetu i społeczności lokalnej.
- Promowanie przedsiębiorczości akademickiej.